2002 10 27Teroras žiniasklaidoje
-
Sukrėtė ne tik šiurpus barbarų antpuolis Maskvoje
prieš beveik tūkstantį į miuziklą susirinkusių žmonių,
bet ir pasibjaurėtinas jo nušvietimas žiniasklaidoje,
ypač „nacionalinio transliuotojo“ propaganda.
-
Negalima vadinti sukilėliais, laisvės kovotojais tų,
kurie užpuola ne priešo kariuomenę, o niekuo dėtus
taikius civilius žmones.
-
Neleistina klausti, nagrinėti, skelbti teroristų tikslų,
lozungų, reikalavimų – jokie tikslai nepateisina
šantažo, grobimo, nekaltų žmonių žudymo.
-
Ar plėšiko, vagies klausiama, kur jis ketino išleisti
pagrobtus pinigus, ar teisinama, lyginama, svarstoma –
gal jis būtų daugiau paaukojęs vargšams už savininką?
-
Teroristų vadinimas kovotojais ir jų šūkių viešinimas
yra terorizmo propaganda ir pastato taip kalbantį į
vieną gretą su ginkluotais banditais.
Nekomercinė švietėjiška misija
-
Stulbina ir įžeidžia aukštas valstybės pareigūnas,
mano vardu teigiantis, kad teroristų atakos prieš
taikius daugelio tautų žmones, įskaitant vaikus
(bet neįskaitant musulmonų – jie paleidžiami į laisvę)
priežastis yra Ičkerijos priklausomybė Rusijai,
kad čėčėnai neturi kito pasirinkimo.
-
Kodėl „nacionalinis transliuotojas“ suteikia tribūną
„oficialiam“ Ičkerijos atstovui mano šalyje ne kreiptis į
grobikus, raginant atsisakyti savo pragaištingo sumanymo,
o priešingai, pareikšti, kad atsakomybė dėl teatre
esančių žmonių užgrobimo ir žudymo „celikom i polnostju“
tenka Maskvai – tokia yra švietėjiška nekomercinė
misija mano mokesčių pinigais?
Vertybių patikrinimas teroru
-
Apskritai pagal demokratinę žiniasklaidą teisus
tas, kas garsiau rėkia. Argumentas dar tvirtesnis,
kai jį palydi grasinimas, bado streikas, kelių blokada.
O savęs ir kitatikių susprogdinimas išgriauna visus
vartus tiesiai į dangų – šventumu ir teisumu nelieka
jokių abejonių.
-
Kuo didesnis ryžtas kovoti, polėkis aukotis, tuo
aukštesni ir absurdiškesni idealai, negyvenimiški siekiai.
Ar sukilėliai gina žmogaus nuosavybę, šalina prievartą?
Ne, laisvės kovotojų laisvė yra kolektyvinė, asmeniui
ji reiškia susilaikymą, skurdą ir dorovinę diktatūrą.
-
„Mes ne vieni, mūsų tūkstančiai“ – didžiuojasi mergina
su bomba ir pistoletu rankose. Tai menkaverčio, be orumo,
nepasitikinčio savimi ir bijančio gyventi savarankiškai
žmogaus žodžiai. Ji jaučia galią tik būdama draugėje,
įsivaizduoja save didelio stipraus organizmo ląstele,
kolektyvo atstove, reiškiančia jo valią.
Istorijos ratas
-
Gamta sutvarkyta taip, kad teroristai yra vargšai.
Pinigais juos aprūpina vargšų teisių gynėjai
turtinguose kraštuose. Antikinę civilizaciją į viduramžių
skurdą ir fanatizmą paskandino ne vargšai barbarai,
o humanitarinės inteligentijos sofistika, krikščionybės
moralinis reketas ir demokratijos išplėtimas vargšams.
-
Sunkiai atsigavusios apšvietos audringą pažangą
jau sutramdė visuotinė tarnų demokratija,
o humanitarinio „švietimo“ moralė ir liaudies gynėjų
žiniasklaida vėl kursto pasaulinį barbarų antplūdį.
Vladas Palubinskas